| Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky |
|---|---|---|---|---|
| F7PBKOOP | Z,ZK | 3 | 1P+2C | česky |
Cílem předmětu je osvojení základů objektově orientovaného programování aplikované v jazyku C# se zaměřením na oblast biomedicínského inženýrství. Studenti získají znalosti základů objektového programování - zapouzdření, dědičnost, polymorfismus a základy jazycka C# Architektura .NET - .NET framework, modul CLR, IL , garbage collector, aplikační domény, jmenné prostory. Překlad programu. Základy jazyka C# - předdefinované typy, práce s proměnnými, řízení běhu programu. Práce s řetězci a znaky. Výčty, pole a použití jmenných prostorů. Objektové programování v C# (konstruktory, zapouzdření, polymorfismus, virtuální metody, dědičnost, zastiňování metod). Doporučené zásady v objektovém programování. Struktury. Události, windows forms , windows presentation forms a tvorba GUI. Genericity, seznamy a slovníky. Chyby a výjimky. Práce se soubory a XML. Delegáty, lambda výrazy a LINQ. Databáze a C# - Entity Framework. Sestavení a nasazení aplikace.
Během semestru se uskuteční 2 zápočtové testy, za které lze získat maximálně 60 bodů. Pro udělení zápočtu je potřeba získat v celkovém součtu alespoň 31 bodů a vytvořit funkční zápočtový program. Zápočtový program si vybírají studenti po konzultaci s vyučujícím a je vybírán v průběhu semestru, po 8. týdnu semestru. Zkouška je praktická u počítače a ze zkoušky lze získat 0-100 bodů, hodnotí se podle klasifikační stupnice ECTS.
Osnova přednášek:
1. Základy OOP
2. Objekty a třídy v C#
3. Dědění, rozhraní, pole, výjimky
4. Direktivy, operátory, přetypování, delegáty a události,
5. Práce se soubory, genericita, kolekce, reflexe (atributy), XML, nasazení a sestavení.
6. Tvorba aplikací v C#, WPF
7. Návrhové vzory
1. Příprava prostředí - GIT, seznámení s IDE - VS, první projekt v .NET
2. Základy práce v .Net, datové typy, řetězce, pole, výčty, funkce, rekurze
3. Základy objektového programování, první program, proměnné, řízení běhu programu.
4. Objektové programování - třídy, struktury, funkční členy.
5. Konstruktory, zapouzdření, polymorfismus
6. Virtuální metody, dědičnost, zastiňování metod. Struktury.
7. Test 1
8. GUI - WPF, tlačítka události, a vyjímky
9. GUI - formuláře, události
10. GUI - kreslení do GUI, Zadání zápočtového programu
11. GUI - Události, kreslení do GUI, Návrh komplexní aplikace. Generika, Práce se soubory - vytváření, otevírání, zavírání. - YAML, JSON
12. Úvod do databází
13. Databázová aplikace, Komplexní GUI aplikace
14. Test 2
Povinná literatura:
[1] BORY, Pavel. C# bez předchozích znalostí. Computer Press, 2016. ISBN 978-80-251-4686-6
[2] HANÁK, Ján. C# 3.0: programování na platformě .NET 3.5. Brno: Zoner Press, 2009. Encyklopedie Zoner Press. ISBN 978-80-7413-046-5
Doporučená literatura:
[1] BISHOP, J. M. C#: návrhové vzory. Brno: Zoner Press, 2010. Encyklopedie Zoner Press. ISBN 978-80-7413-076-2.
[2] SHARP, John. Microsoft Visual C# 2005: krok za krokem. Brno: Computer Press, 2006. ISBN 80-251-1156-3.