Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky |
---|---|---|---|---|
F7PMFRM | Z | 2 | 1P | anglicky |
Přehled vědecké metodologie používané ve výzkumu s důrazem na správnou citační etiku, využití elektronických zdrojů, databází a citačních rejstříků. Pozornost bude věnována nejen kvalitě samotného výzkumu,ale především jeho formě. Se studenty bude diskutováno využití nástrojů pro odhalování plagiátorství.
Forma ověření studijních výsledků: Ústní zkouška
Požadavky na studenta:Recenze a prezentace vědecké literatury.
1. téma - Styly bibliografických citací.
2. téma - Citační etika.
3. téma - Elektronické informační zdroje.
4. téma - Forma a obsah: Struktura, formátování, tok textu & typografie.
5. téma - Diplomová práce a nástroje pro odhalování plagiátů.
Není
Přehled vědecké metodologie používané ve výzkumu s důrazem na správnou citační etiku, využití elektronických zdrojů, databází a citačních rejstříků. Pozornost bude věnována nejen kvalitě samotného výzkumu,ale především jeho formě.
•TUCKMAN, Bruce W. a Brian E. HARPER. Conducting educational research. 6th ed. Lanham, Md.: Rowman & Littlefield Publishers, 2012. ISBN 978-1-4422-0964-0.
•MISHRA, Shanti B. and Shanti ALOK. Handbook of Research Methodology, Educreation, 2017. ISBN 978-1-5457-0340-3.
•GREENHALGH, Trisha. Jak pracovat s vědeckou publikací: základy medicíny založené na důkazu. Praha: Grada, 2003. ISBN 80-247-0310-6.
•LIŠKA, Václav. Doctorandus: průvodce budoucích Ph.D. Praha: Professional Publishing, c2004. ISBN 80-86419-60-6.
•ŠANDEROVÁ, Jadwiga a Alena MILTOVÁ. Jak číst a psát odborný text ve společnských vědách: několik zásad pro začátečníky. Praha: Sociologické nakladatelství, 2005. ISBN 978-80-86429-40-3.
•HUŠÁK, Václav. Jak napsat publikaci? Jak připravit prezentaci? Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2007. ISBN 978-80-244-1736-3.
•KATUŠČÁK, Dušan, Barbora DROBÍKOVÁ a Richard PAPÍK. Jak psát závěrečné a kvalifikační práce. Nitra: Enigma, 2008. ISBN 978-80-89132-70-6.
•VACKOVÁ, Alena. Zásady vypracování odborného textu v českém jazyce. Praha: Karolinum, 2007. ISBN 978-80-246-1365-9.
výuka probíhá v aj