Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky |
---|---|---|---|---|
F7PMFPPT | ZK | 2 | 1P | česky |
Psychologie a psychoterapie“ navazujícího magisterského studijního programu Aplikovaná fyzioterapie. Předmět poskytuje stručný vhled do problematiky zdravotnické psychologie a zdravotnické psychoterapie, včetně hodných forem komunikace s pacienty. Studem by měl být schopen porozumět základním principům psychologické péče ve zdravotnictví, orientovat se v základních psychodiagnostických metodách a orientovat se v základních psychoterapeutických směrech a jejich využití ve zdravotnické praxi, včetně dodržování etického kodexu.
Forma ověření studijních výsledků: písemný test.
Témata přednášek:
1. Úvod to problematiky zdravotnické psychologie
2. Psychodiagnostika
3. Psychoterapie
Není
Cílem studie je seznámit studenty se základy zdravotnické psychologické a psychoterapeutické péče, aby byli schopni tyto znalosti a dovednosti přiměřeným způsobem v klinické praxi.
DUŠEK, L. a kol. (2010): Diagnostika a terapie duševních poruch. Praha: Grada, 632 s. ISBN 978-80-247-1620-6.
FERJENČÍK, J. (2000): Úvod do metodologie psychologického výzkumu. Praha: Portál. 255 s., ISBN 80-7178-367-6.
HARSA, P. (2012): Psychologické vyšetřovací metody. In: Raboch, J., Pavlovský, P. Psychiatrie. Praha: Nakladatelství Karolinum, 10 s. ISBN 978-80-246-1985-9.
HARSA, P., ŽUKOV, I., CSÉMY, L. Možnosti posuzování agresivity pomocí osobnostních dotazníků. Česká a slovenská psychiatrie 2008; 104 (8): 405-411. ISNS 1212-0383.
HARSA, P., ŽUKOV, I., CSÉMY, L. Možnosti posuzování agresivity pomocí projektivních testů u psychiatrických pacientů. Česká a slovenská psychiatrie 2009; 105 (1): 720-726. ISNS 1212-0383.
KRATOCHVÍL, S. (2020): Základy psychoterapie. Praha: Portál, 392 s. ISBN 80-7178-179-7.
HORT, V., HRDLIČKA, M., KOCOURKOVÁ, J., MALÁ, E. (2000): Dětská a adolescentní psychiatrie. Praha: Grada, s. 492, ISBN 80-7178-472-9.
PŘÍHODOVÁ, T. V čem spočívá práce klinického psychologa? Psychiatrie 2020; 24 (4): 170-174. ISNS 1211-7559.
PTÁČEK, R., BARTŮNĚK, P. a kol. (2011): Etika a komunikace v medicíně. Praha: Grada, 528 s. ISBN 978-80-247-3976-2.
PTÁČEK, R., BARTŮNĚK, P. a kol. (2014): Etické problémy medicíny na prahu 21. století. Praha: Grada, 519 s. ISBN 978-80-247-5471-0.
PRAŠKO, J. (2003): Poruchy osobnosti. Praha: Portál, 359 s. ISBN 80-7178-737-X.
SMOLÍK, P. (1996): Duševní a behaviorální poruchy – průvodce klasifikací, nástin nozologie, diagnostika. Praha: Maxdorf, 504 s. ISBN 80-85800-33-0.
SVOBODA, M. (2013): Psychodiagnostika dospělých. Praha: Portál, 487 s. ISBN78- 80-262-0663-6.
ŠIMEK, J. (2015): Lékařská etika. Praha: Grada, 222 s. ISBN 978-80-247-5306.
VÁCHA, M. a kol. (2012): Základy moderní lékařské etiky. Praha: Portál, 302 s. ISBN 978-80-7367-780-0.
VYMĚTAL, J. (2003): Lékařská psychologie. Praha: Portál, 398 s. ISBN 80-7178-740-X.
WEISS, P. a kol. (2011): Etické otázky v psychologii. Praha: Portál, 349 s. ISBN 978-80-7367-845-6.
Příloha | Velikost |
---|---|
Harmonogram výuky ZS 2023/2024 | 460.05 KB |