Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky |
---|---|---|---|---|
F7PBBSJ | KZ | 2 | 2C | česky |
Cílem předmětu je porozumět tématu skriptovacích jazyků a jejich aplikací, pochopit jejich výhody a nevýhody a jejich komplementaritu k systémovým jazykům. Studenti se seznámí s regulárními výrazy a nástroji pro zpracování textu. Předmět se soustředí na skriptovací jazyky v operačním systému Unix a skriptovací jazyky Python.
Studentovy znalosti se prověřují 2 testy během semestru, ze kterých lze získat až 100 bodů. Známka se určí dle počtu získaných bodů a ECTS stupnice. Jsou povoleny max. 2 omluvené absence.
1. Skriptovací jazyky, výhody a nevýhody, přehled jazyků, Git
2. Unix shell - tvorba skriptů, editory, proměnné, podmínky
3. Unix shell - základní programy, řízení úloh a procesů, cykly
4. Unix shell - funkce, zpracování parametrů
5. Unix shell - operace s textem, práce se soubory
6. Zápočtový test 1
7. Python úvod, konvence, datové typy, datové struktury
8. Python podmínky, funkce, proměnné, cykly
9. Python - práce se soubory, kontejnery, itetárory, generátory
10. Python knihovna pro zpracování dat Pandas, Numpy
11. Státní svátek - Samostudium -> Python knihovna Scipy
12. Státní svátek - Samostudium -> Python knihovna matplotlib, grafický výstup
13. Python základy OOP, tvorba komplexnější aplikace pro zpracování dat
14. Zápočtový test 2
Získání znalostí tvorby skriptů pro práci s daty a procesy.
[1] SOBELL, Mark G. Mistrovství v Linuxu: příkazový řádek, shell, programování. Brno: Computer Press, 2007. ISBN 978-80-251-1726-2.
[2] NEWHAM, Cameron a Bill ROSENBLATT. Learning the bash Shell: UNIX Shell Programming. 3rd ed. Beijing: O'Reilly, 2005. ISBN 978-0-596-00965-6.
[3] SUMMERFIELD, Mark. Python 3: výukový kurz. Brno: Computer Press, 2010. ISBN 978-80-251-2737-7.
[4] LUTZ, Mark. Learning Python. Fifth edition. Beijing: O'Reilly, 2013. ISBN 978-1-449-35573-9.
[1] HARMS, Daryl D. a Kenneth MCDONALD. Začínáme programovat v jazyce Python., 2. opr. vyd. Přeložil Ivo FOŘT, přeložil Lubomír ŠKAPA. Brno: Computer Press, 2008. ISBN 978-80-251-2161-0.