Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky |
---|---|---|---|---|
17VRKD | Z | 2 | 2C | česky |
Cílem předmětu je naučit se základům interpersonální pracovní a sociální komunikace a interaktivní formou si osvojit některé návyky, které později budou moci využívat ve své odborné praxi i v běžném životě. Studenti získají základní znalosti o mezilidské komunikaci, vyjednávání a řešení konfliktů.
Od studentů se očekává větší interaktivní zapojení. Žádné další zvláštní požadavky na studenty nejsou kladeny.
1) Úvod do praktické psychologie, osobnostní typy, chování osob, vývoj chování v životě jedince, význam změny paradigmatu a role předsudků. Slovní a non-verbální komunikace.
2) Vedeni dialogů, aktivní naslouchání, empatie, kladení otázek, komunikační problémy, efektivní komunikace
3) Spolupráce nebo boj o moc? Styly komunikace. Etika komunikace. Manipulační techniky komunikace.
4) Základy prezentace. Obsah a forma. Role přípravy, dynamika a struktura prezentace. Rétorické styly a chyby.
5) Konfliktní situace a jich řešení. Praktické příklady.
6) Zvládání námitek a argumentace.
7) Specifika komunikace s pacienty pro nelékařské pracovníky nemocnice.
Studijní literatura
[1] PLAMÍNEK, Jiří: Komunikace a prezentace. Grada, 2012. ISBN 978-80-247-4484-1
[2] COVEY, Stephen R.: Sedm návyků skutečně efektivních lidí. Management press, 2012
[3] ADAIR, John: Efektivní komunikace. Alfa publishing 2004
[4] BERCKHAN, Barbara: Komunikace bez zábran. Portál, 2012
[5] KŘIVKOVÁ, J.; TOMOVÁ,Š. : Komunikace s pacientem v intenzivní péči.Grada, 2016.
Příloha | Velikost |
---|---|
Komunikace 1 | 526.07 KB |
Komunikace 2 | 570.37 KB |
Komunikace 3 | 2.76 MB |