Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky |
---|---|---|---|---|
17VRIP | KZ | 2 | 1P+1C | česky |
Cílem předmětu je naučit studenty samostatně v praxi realizovat svůj vlastní projekt. V teoretické rovině je cílem předmětu seznámit posluchače kompaktní a srozumitelnou formou s klíčovými parametry projektového řízení, hlavními standardy oboru a zákonitostmi inovačního projektu z hlediska časového, organizačního, finančního, procesního ad. V praktické rovině se posluchači seznámí s vývojem inovativního řešení pomocí metody designového myšlení, osvojí si schopnost formulovat komplexní podnikatelský plán, připraví dokumentaci svého inovačního projektu, navrhnou marketingovou strategii produktu a svou práci v praktické části výuky završí zpracováním nabídky pro investory, jejíž prezentací zakončí semestrální prací. Cvičení budou probíhat v rámci studentských týmů. Témata inovačních projektů nebudou oborově omezena.
Předmět bude zakončen klasifikovaným zápočtem, který bude udělen na základě vypracování semestrálního projektu, který budou studenti vypracovávat především v průběhu cvičení.
1.Úvod do projektového řízení
2.Standardy projektového řízení
3.Moderní přístupy k projektovému řízení
4.Struktura projektu
5.Organizační modely projektu
6.Projektové role
7.Životní cyklus a fáze projektu
8.Plánování projektu
9.Financování projektu
10.Projektová dokumentace
11.Marketing inovačního projektu
12.Analýza rizik
13.Kreativní metody v projektovém řízení
14.Soft skills v projektovém řízení
1.Design Thinking I: identifikace problému z pohledu koncového uživatele
2.Design Thinking II: formulace inovačního záměru a jeho parametrů
3.Design Thinking III: generování možných řešení problému
4.Design Thinking IV: prototypování inovačního řešení
5.Design Thinking V: testování inovačního řešení
6.Lean Canvas I: zpracování business plánu, produktová část
7.Lean Canvas I: zpracování business plánu, uživatelská část
8.Lean Canvas III: zpracování business plánu, část financování a obchodní model
9.Projektový plán I: WBS (work breakdown structure – hierarchie cílů a produktů projektu)
10.Projektový plán II: plánování času a zdrojů (Ganttův diagram, metoda kritické cesty, PERT)
11.Marketingová strategie I: návrh marketingové strategie vlastního produktu
12.Marketingová strategie II: zpracování marketingové strategie (konkrétní rozpracování marketingového mixu)
13.Investor Pitch: zpracování nabídky pro investory
14.Prezentace inovačního projektu
Povinná literatura:
•Doležal, J. a kolektiv: Projektový management. Grada, 2016. 978-80-247-5620-2
Doporučená literatura:
•Korecký, M. a Trkovský, V.: Management rizik projektů. Grada, 2010. ISBN: 978-80-247-3221-3
•Kotler, P. a Keller, L. K.: Marketing management. Grada, 2013. ISBN: 978-80-247-4150-5.
•Lean Canvas - Online kurz za dobrý skutek. Lean Canvas - Online kurz za dobrý skutek [online]. Dostupné z: https://www.leancanvas.cz/.
•Martin, R. L.: The Design of Business. Harvard Business Review Press, 2009. ISBN: 9781422177808
•Novák, A.: Inovace je cesta. Grada, 2016. ISBN 978-80-271-0333-1.
•Scholleová, H.: Ekonomické a finanční řízení pro neekonomy. Grada, 2017. ISBN: 978-80-271-0413-0.