Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky |
---|---|---|---|---|
17PBIPJC | Z,ZK | 3 | 1P+2C | česky |
Základy objektového programování - zapouzdření, dědičnost, polymorfismus. Architektura .NET - .NET framework, modul CLR, IL , garbage collector, aplikační domény, jmenné prostory. Překlad programu. Základy jazyka C# - předdefinované typy, práce s proměnnými, řízení běhu programu. Práce s řetězci a znaky. Výčty, pole a použití jmenných prostorů. Objektové programování v C# (konstruktory, zapouzdření, polymorfismus, virtuální metody, dědičnost, zastiňování metod). Doporučené zásady v objektovém programování. Struktury. Události, windows forms , windows presentation forms a tvorba GUI. Genericity, seznamy a slovníky. Chyby a výjimky.Práce se soubory a XML. Delegáty, lambda výrazy a LINQ. Databáze a C# - Entity Framework. Sestavení a nasazení aplikace.
Během semestru se uskuteční 3 zápočtové testy, za které lze získat maximálně 21 bodů. Pro udělení zápočtu je potřeba získat alespoň 12 bodů a vytvořit zápočtový program. Zápočtový program si vybírají studenti po konzultaci s vyučujícím a musí být vybrán do 9. hodiny. Zkouška je praktická u počítače, ze zkoušky lze získat 0-100 bodů a hodnotí se podle klasifikační stupnice ECTS.
1. Základy OOP, .NET a jazyka C#
2. Objekty a třídy v C#
3. Dědění, rozhraní, pole, výjimky
4. Direktivy, operátory, přetypování, delegáty a události, WinForms
5. Práce se soubory, genericita, kolekce, reflexe (atributy), XML, nasazení a sestavení.
6. Tvorba aplikací v C#, WPF
7. Návrhové vzory
1. Základy objektového programování, první program, proměnné, řízení běhu programu.
2. Základy windows forms, řetězce, pole, výčty.
3. Test. Objektové programování - třídy, funkční členy.
4. Třídy - konstruktory, zapouzdření, polymorfismus
5. Třídy - virtuální metody, dědičnost, zastiňování metod. Struktury.
6. Test. Nepravidelná pole, vícerozměrná pole, pole tříd.
7. GUI - kreslení do GUI, události, formuláře.
8. Genericita, seznamy, slovníky. Chyby a výjimky.
9. Test. Práce se soubory - vytváření, otevírání, zavírání.
10. Soubory čtení a zápis. LINQ na seznamu.
11. Práce s XML, WPF (XAML).
12. Test. Úvod do databází.
13. Databáze. Entity Framework.
14.Test. Nasazení aplikace.
Osvojení základů objektově orientovaného programování v jazycích C++ a C# se zaměřením na oblast biomedicínského inženýrství. Osvojení pokročilejších programátorských technik, nezbytných pro pochopení vnitřního fungování komplexních softwarových systémů. Studenti se naučí vytvářet multiplatformí programy v ANSI C++ a C#.
[1] Sedgewick: Algoritmy v C, Computer Press 2004
[2] Gunnerson, Eric: Začínáme programovat v C#. Computer Press 2006
[3] Virius Miroslav: Od C++ k C#. Kopp 2004. 236 stran, ISBN 80-7232-176-5
[4] Petzold: Programování Microsoft Windows v jazyce C#, SoftPress, 2005
[5] Robinson et al.:C# - Programujeme profesionálně", Computer Press 2005
[5] Microsoft: C# Language Specification. Microsoft Press, 2001.
[6] John Sharp: Visual C# 2008 Krok za krokem, Computer Press 2008
Příloha | Velikost |
---|---|
1. Základy OOP, .NET a jazyka C# | 1.32 MB |
2. Objekty a třídy v C# | 854.5 KB |
3. Dědění, rozhraní, pole, výjimky | 639 KB |
4. Direktivy, operátory, přetypování, delegáty a události, WinForms | 1.12 MB |
5. Práce se soubory, genericita, kolekce, reflexe (atributy), XML, nasazení a sestavení. | 749.5 KB |
6. Tvorba software | 535.5 KB |
7. Návrhové vzory - příklady | 14.94 KB |
7. Návrhové vzory | 670 KB |
Příloha | Velikost |
---|---|
Zkoušková úloha - generátor koleček | 31.86 KB |
Bořek stavitel řešení ve Windows Forms | 76.38 KB |
Zkoušková úloha - bořek stavitel | 23.32 KB |
Zkoušková úloha dáma + řešení - ve Windows forms | 123.6 KB |
Zkoušková úloho tetris + řešení - ve Windows forms | 136.69 KB |
Příloha | Velikost |
---|---|
17PBIPJC_20200924_123834_5ea299389475e1df991c1beb9475b7fa.pdf | 936.21 KB |