Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky |
---|---|---|---|---|
F7PMS1BE | KZ | 2 | 2S | česky |
Cílem předmětu Business English je seznámit studenty s terminologií z oblasti obchodní angličtiny. Studenti si v průběhu semestru osvojují slovní zásobu a fráze týkající se obchodního styku, odvětví obchodu a marketingu. Důraz je nicméně kladen i na rozvoj komunikačních dovedností v rámci obecné angličtiny, studenti reagují na obecná témata, vedou konverzaci, kladou dotazy a formulují odpovědi. Business terminologie je procvičována simulacemi situací, běžných jak v Business sféře, tak v každodenním životě.
Požadavky zápočtu:
1.Docházka (absence do 20 %, tj. 3 absence za semestr)
2.Průběžné základní znalosti ověřované testy, případným průběžným ústním přezkoušením při hodinách
3.Prezentace na odborné téma dle dohody s vyučujícím během semestru
Závěrečný zápočtový test splnit na 60 %
Jobs, People, Organizations recruitment and selection, applying for a job, pay and benefits.
The career ladder freelancers, in-house start, promotion, motivation
Management organization structure, small companies and start-ups, business ethics.
Sales and Marketing SWOT analysis, market reseach, the four Ps.
Sales and Marketing marketing strategy, product description and features
Finance and Accounting profit and loss account, balance sheet.
Finance and Accounting. managing cashflow, profitability and unprofitability.
Personal skills time management, stress management.
Motivation motivation through job satisfaction, type sof motivation.
Job ethics ethical standards, wrongdoing.
Povinná literatura
[1]MASCULL, B. Business vocabulary in use: intermediate. Cambridge: Cambridge University Press, 2005. Cambridge professional English. ISBN 0521775299.
[2]EMMERSON, P. Business English frameworks. Cambridge: Cambridge University Press, 2002. Cambridge copy collection. ISBN 0521004551.
[3]SMITH, T. Market leader: business law: business English. Harlow: Longman, 2000. ISBN 058232842x.
Doporučená literatura
[4]MACKENZIE, I. Management and marketing: with mini-dictionary. Hove: Language Teaching Publications, 2001. LTP business. ISBN 1899396802.
[5]CORDELL, J. Cambridge business English activities: serious fun for business English students. Cambridge, U.K.: Cambridge University Press, 2000. ISBN 9780521587341.
[6]HUGHES, J. Practical grammar. Heinle, Cengage learning. ISBN 101-4240-1805-6. 2011
[7]VINCE, M. Intermediate Language Practice. Macmillan Heinemann. ISBN 0-435-24120-2. 2004
Studijní pomůcky
Opory určené pro kombinovanou formu studia a prezentace zveřejněné na webových stránkách předmětu.