Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky |
---|---|---|---|---|
F7PMS1BE | KZ | 2 | 2S | česky |
Cílem předmětu Business English je seznámit studenty s terminologií z oblasti obchodní angličtiny. Studenti si v průběhu semestru osvojují slovní zásobu a fráze týkající se obchodního styku, odvětví obchodu a marketingu. Důraz je nicméně kladen i na rozvoj komunikačních dovedností v rámci obecné angličtiny, studenti reagují na obecná témata, vedou konverzaci, kladou dotazy a formulují odpovědi. Business terminologie je procvičována simulacemi situací, běžných jak v Business sféře, tak v každodenním životě.
Požadavky zápočtu:
1.Docházka (absence do 20 %, tj. 3 absence za semestr)
2.Průběžné základní znalosti ověřované testy, případným průběžným ústním přezkoušením při hodinách
3.Prezentace na odborné téma dle dohody s vyučujícím během semestru
Závěrečný zápočtový test – splnit na 60 %
•Jobs, People, Organizations – recruitment and selection, applying for a job, pay and benefits.
•The career ladder – freelancers, in-house start, promotion, motivation
•Management – organization structure, small companies and start-ups, business ethics.
•Sales and Marketing – SWOT analysis, market reseach, the four Ps.
•Sales and Marketing – marketing strategy, product description and features
•Finance and Accounting – profit and loss account, balance sheet.
•Finance and Accounting. managing cashflow, profitability and unprofitability.
•Personal skills – time management, stress management.
•Motivation – motivation through job satisfaction, type sof motivation.
•Job ethics – ethical standards, wrongdoing.
Povinná literatura
[1]MASCULL, B. Business vocabulary in use: intermediate. Cambridge: Cambridge University Press, 2005. Cambridge professional English. ISBN 0521775299.
[2]EMMERSON, P. Business English frameworks. Cambridge: Cambridge University Press, 2002. Cambridge copy collection. ISBN 0521004551.
[3]SMITH, T. Market leader: business law: business English. Harlow: Longman, 2000. ISBN 058232842x.
Doporučená literatura
[4]MACKENZIE, I. Management and marketing: with mini-dictionary. Hove: Language Teaching Publications, 2001. LTP business. ISBN 1899396802.
[5]CORDELL, J. Cambridge business English activities: serious fun for business English students. Cambridge, U.K.: Cambridge University Press, 2000. ISBN 9780521587341.
[6]HUGHES, J. Practical grammar. Heinle, Cengage learning. ISBN 101-4240-1805-6. 2011
[7]VINCE, M. Intermediate Language Practice. Macmillan Heinemann. ISBN 0-435-24120-2. 2004
Studijní pomůcky
Opory určené pro kombinovanou formu studia a prezentace zveřejněné na webových stránkách předmětu.